onsdag 14 september 2011

kortvikning och magnolia

Idag har vi haft finfrämmande på jobbet när A har varit förbi med lilla L. Jag fick i uppdrag att förse presenten med ett passande kort. Jag har lätt för att snöa in på att göra likadana kort och kände att jag behövde förnya mig lite. Här hittade jag både inspiration och mer handfasta råd för att göra en jättefin kortvikning som är ny för mig. När jag väl fått kläm på hur man skulle göra var det inte så svårt och det är en vikning jag kommer att använda fler gånger.

Så här blev resultatet på utsidan


Grön cardstock, mönstrat papper med rosor från green flower. Det prickiga pappret är baksidan på pappret med rosorna. Edgepuch från Martha Stewart. Den ljuvliga igelkotten är stämplad med stämpel från Penny Black och färglagd med akvarellfärg. Bokstäverna är utstansade med Cuttlebugen och stämplade med versacolor. Sidenband från sybehörsaffären och pärlhjärta från gömmorna

och inne i kortet..

Samma gröna cardstock som på utsidan, röd cardstock med edgepunchen från Martha Stewart, ängeltoffelstämpel från Skapa Hobby och hörnstämpeln är från Tatty Teddy.



När jag ändå var i farten med stämpeldynor och rengöringsgrejor stämplade jag upp ett par Magnoliastämplar. De är ju jättefina med alla sina detaljer, men lite pysliga att få fina både när man stämplar och när man färglägger.


Här har jag stämplat med vattenfast stämpelfärg från Versacolor (en stor svart dyna).

Därefter har jag färglagt med akvarellfärger och en liten pensel. Fördelen med akvarellfärg jämför med till exempel promarker är att man kan bland vilken färg man vill. Tricket är att ta god tid på sig och låta varje färg torka innan man färglägger, då kan man få fina skuggor och nyanser. Här behövs det nog dessutom lite glitter så blir det nog en uppskattad kortdetalj.


Ha en skön onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar