lördag 20 augusti 2011

höstmakeover

Medan mannen motionerar pälsmonstret och barnen tittar på tv/slåss passar jag på att kika in här. Först har jag kollat in i mina blogginspiratörers vackra hem och kloka tankar. Själv har jag varit omotiverad idag. Jag har till och med sovit till halv tio - det är nog det som varit problemt.

Det har varit en intensiv vecka! Fina mommo och moffa åkte hem i tisdagskväll det är lika sorgligt och lika skönt varje gång. Den här gången hoppas jag att det inte dröjer så länge innan vi ses igen. Det har varit jobbigt för C att börja 6-års på heltid. Hon har varit så trött på eftermiddagarna att de bara varit ett längt gallskrik- det är inte roligt att vara 6 år alla dagar.

Här uppe i den norrersta delen av landet är det höst nu. Det har regnat konstant i flera dagar och det är dags att sätta i täcket i påslakanet, tända ett par ljus och inse att sommaren är slut.

Höst i trappen. Det är skönt med ett mysigt ledljus mörka kvällar. Garderobsblomman är tacksam i trappen eftersom den inte kräver så mycket ljus. Vi har ju tyvärr inget fönster i trappen och det blir ganska mörkt.

Trots min bristande motivation fick sovrummet en liten höstmakeover. Sängaveln fick nytt tyg som inhandlats av maken och moffa på IKEA förre helgen. (De måste ha varit främmande fåglar på IKEAs tygavdelning...) De lila kuddarna ska få nya överdrag. Jag vet inte om jag ska slå på stort och ta guldfärgade eller något mer diskret..

Fönstret har blivit av med de stora mörkläggningsgardinerna. Vi har sytt om dem till en nättare variant i varje fönster. De vita härliga gardinerna är från Åhléns. Det blev ett mycket luftigare fönster. Det blir nog toppen med någon trevlig växt i fönstret.



Den här godingen låg i brevlådan i fredags. Jag har inte hunnit öppna den än, men det finns säkert med än en måste ha sak. Hmm undra om jag måste boka en resa till Stockholm....

Jag måste bara visa den här fantasiska boleron som min mommo (anno -34) har stickat till brudarna. De har varsin. Lilla S glider runt i den och en stickad mössa med glitterstenar (från samma mommo) och ser ut som en fotomodell från en garntidning. Idag tog modellen och fadern en sväng på stan då var handväskan också given. Det är speciellt att vara fyra år!


Ha en skön lördagkväll alla fina!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar