fredag 13 maj 2011

Nobel- who?

På världens bästa förskola håller man på att göra en kokbok. Det kommer att bli en alldeles fantastisk sådan! Maten som serveras på det bygget får mina kollegor att stå och dregla över skrivaren när jag skriver ut veckans meny....

Kokboksarbetet har fått till följd att årets högtidsdagar kommit både en och två och ibland tre gånger. Allt för att fotografen ska få fina bilder. Häromsistens var det påsk och jullunch i ett svep. Det måste har varit en surrealistisk upplevelse med påskkärringar och tomtar om vart annat...

Igår var det så dags för, i alla fall för S, årets höjdpunkt - Nobelfest! Barnen var helnöjda med helstekt rostbiff, potatistoppar och Karl Johanssås. Bubbel serverades det också. Det var bara ett problem - det delades inte ut några nobelpris. Detta orsakade viss oro i ledet för de brukar alltid vara nobelpris!

Här är partypinglorna på väg - det är bara limon som saknas.


Snygg i håret måste man faktiskt vara när man går på Nobelfest.



Vi avslutar med en liten blomsterinstallation i köket innan vi önskar trevlig helg. I helgen ska jag måla mina pallkragar röda och rädda jodgubbarna från traktorn som förhoppningsvis kommer och flyttar lekstugan till sin nya plats på baksidan. Jag ska också gå ut och ta ett snack med mina blommor om att skynda på våren! Det är den här tiden det känns att vi är så hopplöst längt efter er i södra sverige.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar