lördag 8 augusti 2015

Fotoutmaning mellan

Dagens fotoutmaning är mellan och här mellan mina spelkulor är det vatten. Allt för att mina kompisar humlorna ska kunna ta en vattenpaus i sitt slit med att pollinera min trädgård.



Idag har vi hunnit en himla massa mellan gryning och skymning. Vi tog tillfället i akt och drog i väg till bärskogen. Ett par timmar senare, en sur unge och ett möte med två kor mitt inne i bärskogen gav vi upp och åkte hem. Det är svettigt och jobbigt att ta sig runt i myrmark. Vi hade i alla fall plockat ihop ett par liter hjorton och några som får ligga på tillmogning ett par dagar.


Vi tog också en vända ut på eljusspåret för att se hur det går för åkerbären - denna lite anspråkslösa kusin till hallonet. Även de får ligga lite på tillmogning och vi får ta flera svänga till skogs.


Att kunna hänga ut sängkläder i solskenet är en riktig ynnest.

Här ligger botten till mitt orangeri och väntar på resten. 
Några fönster är färdiga och en idé om det färdiga resultatet börjar ta form i huvudet.



Bredvid orangeriet ligger den rullande utebastun. 
Det är makens farfar som deltagit i byggandet av denna tingest och det är många 
tornedalsbekymmer som dryftats i denna bastu. Nu bor den hos oss och vi har premiärbadat i den underbara värmen. Kärlet på röret ger varmvatten så man kan tvätta sig inne i bastun.


larer och tvättkärl


Och från bastun är man två steg ut i naturen!


Tänk att få sitta här varm och ångande med en kall i handen och bara njuta.


Ha nu en riktigt fin lördagkväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar