söndag 1 december 2013

in i kaklet

Just så. Det har varit glest med inlägg på bloggen den här veckan. Anledningen stavas 
ÖVNINGSKÖR
Jag skrev teoriprovet på måndag efter att ha levt med teoriboken i flera veckors tid.
Efter en låång vecka där jag tillbringat nätterna med att memorera stans vägnät var det dags för förarprov på fredagmorgon. Å tänk - undrens tid är inte förbi, jag kan slänga min största skam på sophögen, jag klarade det! Någon gång nästa vecka kommer den så ouppnåeliga rosa lappen  kvittot på allt slit och alla sura pengar.

Lite färgläggning har jag gjort för att fylla huvudet med något annat. Här min favorit julstämpel från Panduro. Färglagd med promarker och lite pearlmaker på ljuset.


Den fina korthållaren ska jag använda som fotostöd för kort. 69 kr på Växtriket. Som hittat!

Efter allt bilkörande har vi avverkat två dagar på stan. 
Det är definitivt två dagar för mycket enligt min äldsta avkomma.
Lilla S har varit hos frissan och tagit ut svängarna - 
de är lika coola ungarna som frissan.


Lite adventsfika hann vi med


Julskyltning - mysigt, kallt och massor med folk



Rensläde på storgatan 


Våffelgräddning över öppen eld


I museiparken är det gammeldags julmarknad med massor 
med fantastiskt hantverk och spännande möten





Jag har också hunnit sy färdigt draperiet till handfatet på lilla toan. 
Det är ett broderat lakan inköpt på röda korset för 30 kr. 
Inte mycket för det fantastiska hantverket.


Ha nu en riktigt mysig första advent!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar