onsdag 13 november 2013

"Här ska jag låta frid råda"

Är ett citat jag alltid velat ha över dörren. Jag vill att det är det man ska se och 
känna när man kliver in hos oss.

Den här veckan är vårt liv allt annat är fridfullt. Det är verkligen fullt ös medvetslös. Det är mycket på alla fronter och jag har haft förmånen att träffa massor med fantastiska människor som har fyllt mig med nya lärdomar och insikter. Problemet med mig är bara att jag behöver lite andrum att samla ihop och reflektera över mina nya insikter.

Därför har det varit så fantastiskt att mitt i kaoset hämta andan i stiftsgården i Skellefteå. Om ni har möjlighet att åka hit - GÖR DET! Det finns hotell med spa i anslutning till stiftsgården. För vår del var det inte spa utan begravningskonferens som stod på schemat. 







Det är så galet vackert! Inte blev det värre av att det var -10 och gnistrande sol. Snön gnistrade som diamanter i solskenet och de vackra byggnaderna låg inbäddade i ett lätt snötäcke.

Igår hade jag förmånen att få lyssna på Tim Foster från LTU och Elaine Eksvärd, reorikexpert. Och om du har möjlighet att lyssna på någon av dem - gör det - det kan förändra ditt liv och ditt sätt att se på dig själv!


1 kommentar:

  1. Åh, vilka underbara snöbilder!!! =) Det citatet gillade jag! Tyvärr går det ju inte alltid att det så lugnt o fridfullt omkring sig, men man kan ju sträva efter att ha det inom sig i alla fall!

    Tack för den fina kommentaren hos mig! =)
    Kram

    SvaraRadera