lördag 8 september 2012

Pusslet eller livet?

Just nu sitter jag i höstsolen med fötterna i fotbad, en livsnjutare till katt bredvid mig, kaffebaljan på bordet och barnen som pysslar på med sitt.

Alltsom oftast handlar livet med barn antingen om livspusslet som inte går ihop eller så är det så fantastiskt så man blir illamående. Det finns så klart motvikter som när man vågar skriva på fejjan att man önskar att barnen somnar så man får läsa favoritmagasinet. Sånt blir jag glad av!

För mitt i den röriga, fantastiska, hysteriska vardagen med familj och barn så är man ju också en vuxen människa med egna behov. Det finns till och med behov som sträcker sig bortom att få sitta på toa i fred eller att huset är städat även när man vänder sig om..

Det är den där egentiden, för mig räcker det med tid mitt i kaoset. En kvart för fotbad eller 20 minuter för favoritmagasinet. Eller, det som är allra svårast hos oss, att få vara ifred i
pysselrummet!

På tal om pyssel. Idag har jag fyndat 75 cardstock för 159 kr! Det är någon kampanj på panduro. Så det är helt klar läge att fylla på förrådet med CS. Några finfina stämplar har jag också fyllt på med :-) så nu är det bara att mota ut ungarna ur pysselrummet och låta kreativiteten flöda!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med att försöka hitta tid...
    En fördel med att ha börjat arbeta nu är att man faktiskt kan gå på toa - med stängd dörr - själv - utan att någon sliter upp dörren ...

    Jag har något till dig här hemma (Kolla här http://lottasvra.blogspot.se/2012/09/nytt-hem.html ) skulle vilja ha din adress - maila mig på lof@tele2.se

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera