torsdag 5 januari 2012

Lite ångest

Hej! Idag vräker snön ner över vårt röriga lilla hus. Maken arbetar och jag och barnen har latardag när fina förskolan har stängt för planering. Man kan ju tycka att man kan ta sovmorgon då, men eftersom den eländiga Tonedalsvaknatidigtsomfanpåmorgonen-genen har överförts på barnen vaknande de i samma tid som varje morgon alltså 05:30.

Rörigt hus? Jo jag som hatar röra måste stå ut med detta under tiden vi renoverar lillrummet - då måste ju sakerna därifrån förvaras lite överallt och var som helst (gaaaaaah!). Idag hamnar åtminstone taket i taket och inte på köksgolvet - det finns hopp om livet.

Ångesten då? Jo min man har sålt mig, eller inte riktigt mig men mina pysselalster - i alla fall det jag hade skänkt till hans jobb. (schysst kille att sälja presenter, snåljåp :-). Dessutom fick jag en beställning på tre gåbortspresenter i form av ljus-tändsticksaskar. Pyssla när andan faller på är jätteroligt att göra det på beställning är däremot jätteläskigt - dessutom ska man ta betalt för det - huja.

Fler som är lata...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar