tisdag 31 augusti 2010

Min älskling


Tänk, häromdagen var det 10 år sedan jag och bästa maken blev ett par. Herregud vad tiden går fort! Då var man en halvbakad och fläckvis okysst juridikstudent på 22 år. Han var riddaren i skinande rustning (securitasuniform) med vit springare (underdimensionerad två-dörrars BMW) och såg ut som en ledsen sankt Bernards hund. Men vad gjorde det - jag var såld!


Att han på en gång sa att han inte tänkte läsa några tankar eller acceptera någon "silent treatment" gjorde den första tiden både härlig och outhärdlig. Plötslig var jag tvungen att sätta ord på vad jag kände - jag som var van vid att problem sopades under mattan och användes som vapen 10 år senare! Nu var det någon som sa nix pix (på tornedalsmål) till mig. Jag som var van vid att kunna dribbla folk dit JAG ville.


En gång i tiden ville jag bli bolagsjurist i STORSTAN. barn och familj fanns inte i min värdsbild. Det var mer snygga kostymer och dyra väskor. Det var innan mannen med stort M klev in i mitt liv! Tänk viken magi som kan uppstå mellan en "fristadsjacka" och en akademiker - och vet ni- det är långt ifrån jag (akademikern) som är den smartaste av oss.

Tillsammans har vi gjort två underbara tjejer som ärvt broskpanna av oss båda! Lite "looks and brain" från oss båda har gjort en spännande och mycket envis mix av småland och tornedalen i de små liven.

Vi har också öppnat vårt hem och våra hjärtan för våra och andras bonusbarn. Det kräver en och annan tur till balkongen som man säger i förhandlingsvärden, men också många skratt och fantastiska upplevelser där man inser att ensam är INTE stark, utan det är rygg mot rygg vi är som starkast!

Puss min prins och tack för 10 år av många små rosa moln och några magplask tillsammans med dig!


År 2000
Då spelades på radio Titiyo Come Along

Vi såg Matrix på bio

Lila och präglat ormskinn i plast var vad vi hade på oss

Mobiltelefonerna hade nyligen utrustats med T9 funktion.

1 kommentar:

  1. Snygg summering! Vissa delar känner jag till, andra inte. Härta o kram från oss.

    SvaraRadera